Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ’ απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ’ αρνηθείς! Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
γράφει ο ποιητής  Κωστής Παλαμάς αναδεικνύοντας τον εκπαιδευτικό και ουσιαστικό ρόλο του δασκάλου. Δάσκαλος! Μία λέξη τόσο απλή αλλά γεμάτη αγάπη, υπομονή, προσφορά, δημιουργία!

ierarxesΔεν θα μπορούσα αυτές τις ημέρες να μη φέρω στον νου μου Τρεις θαυμαστούς Διδασκάλους, που με το έργο τους τίμησαν και καταξίωσαν την Παιδεία και τα Ελληνικά Γράμματα. Είναι οι Τρεις Ιεράρχες, ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, που υπήρξαν σπουδαίοι παιδαγωγοί προβάλλοντας το υψηλό έργο του δασκάλου. Ενός δασκάλου που τον ήθελαν προικισμένο με πολλές αρετές, καθοδηγητή, πρότυπο για τους μαθητές του.
Ας απευθύνουμε λοιπόν ένα μεγάλο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στους ακούραστους φωτοδότες, στους δασκάλους που παιδαγωγούν, ενθαρρύνουν, κατανοούν, νουθετούν, συμπαραστέκονται, είναι δίπλα απ’τα παιδιά μας και τους δείχνουν τον δρόμο να σκέφτονται, να οραματίζονται, να δημιουργούν.
Μακάρι στις δύσκολες εποχές που ζούμε να φέρνουν την Πνευματική Άνοιξη Διδάσκαλοι με το φωτεινό τους έργο! Τους χρειάζονται τα παιδιά μας, η Ελλάδα, ο κόσμος μας!

                                                                         Η Διευθύντρια του Σχολείου
                                                                                   Αικατερίνη Κούλη
eisag calendar img Page 01

Φυλλομετρήστε το Ημερολόγιο
Μαθαίνω σημαίνει σκέφτομαι, ερευνώ, ανακαλύπτω, συνδυάζω, συνθέτω. Αυτή η προσέγγιση τής γνώσης ως μια διαδικασίας διεπιστημονικής, διερευνητικής, βιωματικής επιτυγχάνεται με την υλοποίηση διαθεματικών προγραμμάτων. 

Τα προγράμματα αυτά εντάσσονται στη σχολική πραγματικότητα, εκπονούνται κάθε χρόνο στο Σχολείο μας και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος τής διδακτικής πράξης.

Η διαθεματικότητα καταλύει τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων και ενοποιεί τη σχολική γνώση. Οι μαθητές κατανοούν ότι οι γνώσεις δεν είναι αποσπασματικές, αλλά εντάσσονται σε ένα πλέγμα αλληλεπίδρασης. Μέσα απ’ τη θεματολογία των διαθεματικών προγραμμάτων, που σχετίζεται με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, το φυσικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, δίνεται έμφαση στην απόκτηση σφαιρικών γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων συμπεριφοράς. Επιπλέον ενθαρρύνεται η κοινωνικοποίησή τους, καλλιεργείται η κριτική τους σκέψη, αναδεικνύεται και ενισχύεται η ομαδικότητα.

Οι μαθητές συνεργάζονται ανακαλύπτουν συσχετίσεις, αναγνωρίζουν παράγοντες που εμπλέκονται στο υπό εξέταση θέμα και διατυπώνουν χρήσιμα συμπεράσματα.

                                                 Αικατερίνη Κούλη – Καβουκλή
                                                               Διευθύντρια
                                   Β΄  Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού

melissaA1 planitisB alithia-mythosC
Α΄ Τάξη Β΄ Τάξη Γ΄ Τάξη




«Όσο μακριά και να πάει ο νους ποτέ δε φτάνει εκεί που μπορεί να φτάσει η καρδιά». Τα λόγια αυτά του Βίκτωρος Ουγκώ μού φέρνουν στον νου ανθρώπους που ενστερνίζονται και εφαρμόζουν στη ζωή τους τις αρχές τού εθελοντισμού, ανθρώπους που η αγάπη και η ανιδιοτελής προσφορά στον συνάνθρωπο είναι γι’ αυτούς τρόπος ζωής. Κάνουν πράξη το: «Νοιάζομαι για τους άλλους» και δίνουν δώρα καρδιάς σε όσους έχουν ανάγκη.
Άλλωστε σε μια προσφορά αγάπης ο καθένας από την πλευρά του παίρνει και δίνει. Η λύπη δίνει τη θέση της στη χαρά, η ελπίδα διαδέχεται τον φόβο, το χαμόγελο χρωματίζει τη ζωή και όλα καταλήγουν σε μια μεγάλη πανανθρώπινη αγκαλιά.
Ας ακολουθήσουμε λοιπόν όλοι μαζί τον δρόμο της καρδιάς μας. Ας μοιράσουμε αγάπη σε όσους έχουν ανάγκη. Ας γίνουμε κι εμείς εθελοντές σε κάθε προσπάθεια κοινωνικής προσφοράς. Μόνο έτσι θα αισθανθούμε τη χαρά της ζωής! Όλοι μαζί θα βάλουμε τα θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο!

Η Διευθύντρια τού Σχολείου
Αικατερίνη Κούλη – Καβουκλή

1ai-vasilis 2prosklhsh 3affiche anakoinwsh pazari_2013 laxeioforos christoug
Πατήστε τις εικόνες για να τις μεγεθύνετε




                                                                                                                                   Π. Ψυχικό, 9 Σεπτεμβρίου 2013
Αγαπητοί Γονείς ,

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά! Το κουδούνι θα χτυπήσει ξανά, το σχολείο θα γεμίσει  με παιδικά χαμόγελα! Μέσα από τα λαμπερά μάτια των παιδιών θα πάρουμε τη δύναμη, το όραμα, την έμπνευση για μια ακόμα δημιουργική χρονιά. Θα προσπαθήσουμε και φέτος  να καταστήσουμε τη μάθηση μια βιωματική, διερευνητική, επικοινωνιακή διαδικασία, πιο ουσιαστική, πιο ενδιαφέρουσα.

Εμπιστεύεστε στα χέρια μας τα παιδιά σας, ό, τι πιο πολύτιμο,  ό,τι πιο αγνό και ωραίο για να τους μεταλαμπαδεύσουμε γνώσεις, ιδανικά, αξίες. Εμείς, όλοι οι εκπαιδευτικοί, θα είμαστε δίπλα τους και θα συνεχίσουμε με ζήλο και ευσυνειδησία να τα καθοδηγούμε στον δρόμο της αναζήτησης της γνώσης.

Ας συνεργαστούμε, λοιπόν, όλοι μαζί, γονείς και δάσκαλοι, για να δημιουργήσουμε αυριανούς πολίτες με ολοκληρωμένη προσωπικότητα και κοινωνική ευαισθησία, για να βάλουμε έτσι τα θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο. Η κοινή μας αγάπη για τους μαθητές του Σχολείου μας ας είναι ο φωτεινός φάρος όλων των προσπαθειών μας!

Με ευχές για μια καλή σχολική χρονιά,

Η Διευθύντρια
Αικατερίνη Κούλη
και το διδακτικό προσωπικό


Υποκατηγορίες

Η τέχνη, ως μορφή έκφρασης και δημιουργίας, είναι μέρος τής ανθρώπινης φύσης και προσδιορίζεται από την ανάγκη τού ανθρώπου να αντιληφθεί τον κόσμο γύρω του και να τον αποδώσει μέσα από ένα εικαστικό έργο.
Η παιδευτική αξία της αναδεικνύεται μέσα στη σχολική πραγματικότητα και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο τής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Άλλωστε η καλλιέργεια τής αισθητικής αγωγής των μαθητών συνιστά έναν από τους πρωταρχικούς σκοπούς τής εκπαίδευσης.
Ειδικότερα η ζωγραφική, ως μορφή τέχνης, είναι αυτή που δίνει σχήμα και χρώμα στη ζωή μας. Ζωγραφίζοντας, η «μαγική σκέψη» τού παιδιού καταφέρνει να συνδυάσει με μοναδικό τρόπο το πραγματικό με το φανταστικό.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν αποτυπώνοντας τα συναισθήματά τους, τις αντιλήψεις τους και τις σκέψεις για τον κόσμο γύρω τους, προσπαθώντας είτε απλά να εκφραστούν είτε να επικοινωνήσουν, ενώ παράλληλα αυτή η δημιουργική διαδικασία τα βοηθάει σιγά σιγά να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να αποδεχθούν τις διάφορες πτυχές τής προσωπικότητάς τους. Με εργαλείο τη ζωγραφική μαθαίνουν να παρατηρούν, να ξεχωρίζουν, να ερευνούν, να ανακαλύπτουν, να οραματίζονται και να δημιουργούν.
Στο πλαίσιο τής αξιοποίησης τής παιδευτικής αυτής διαδικασίας και τής ανάδειξης τής καλλιτεχνικής έκφρασης των παιδιών, οι μαθητές όλων των τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Μυρτώς Ψυχάκη, φιλοτέχνησαν ομαδικά έργα και κολλάζ με ποικίλη θεματολογία.