Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Μαρτίου. Θεσπίστηκε για πρώτη φορά το 1977 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ για να αναδείξει τα προβλήματα και να προωθήσει τα δικαιώματα της γυναίκας. Θέμα του εορτασμού το 2020 ήταν: «Ένας κόσμος ισότητας είναι ένας ενεργός κόσμος». Στο μήνυμά του για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας το 2020, ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες επεσήμανε: «Η ισότητα των φύλων είναι μέσο επαναπροσδιορισμού και δύναμη αλλαγής που θα αποβεί προς όφελος όλων. Είναι ώρα να σταματήσουμε να προσπαθούμε να αλλάξουμε τις γυναίκες και να αρχίσουμε να αλλάζουμε τα συστήματα που τις εμποδίζουν να πετύχουν αυτά που μπορούν.»

Στα Αρσάκεια Σχολεία τιμάμε κατεξοχήν τη γυναίκα. Η ιστορία μας είναι ζυμωμένη με την εκπαίδευση της Ελληνίδας γυναίκας και τη συνεπακόλουθη χειραφέτησή της. Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία ιδρύθηκε το 1836, για να καλύψει ένα κενό στην εκπαιδευτική πραγματικότητα τού νεοσύστατου ελληνικού κράτους, την έλλειψη σχολείων για τα κορίτσια. Ο στόχος αυτός φαινόταν όραμα ουτοπικό και προκλητικό μέσα στις συνθήκες τής εποχής. Ωστόσο, ακριβώς για τον σκοπό αυτό συστάθηκε η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία. Σήμερα συνεχίζουμε τον ίδιο δρόμο, έχοντας πια μαθητές και μαθήτριες, σεβόμενοι την ισότητα των φύλων και υπερασπιζόμενοι τις ίσες ευκαιρίες και των δύο φύλων στην ποιοτική εκπαίδευση.

(Στην εικόνα παλαιότεροι μαθητές μας δείχνουν το "Μαρτάκι" στο χέρι τους για τον ερχομό της άνοιξης)

Λάβαμε ηλεκτρονική επιστολή από τον Πρόεδρο του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου, η οποία απευθυνόταν στη Διευθύντρια του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού. Ο μαθητής μας Φίλιππος Ατζέμογλου επισημαίνει στην επιστολή του (δημοσιεύεται με τη συγκατάθεσή του και τον ευχαριστούμε θερμά):

«Τις τελευταίες ώρες αναρτώνται διάφορα που αμαυρώνουν το όνομα του σχολείου  και το έργο των δασκάλων μας που τόσο εκτιμούμε και σεβόμαστε. Δεν μπορώ να γνωρίζω για όσα έχουν συμβεί την περίοδο 1993-2004. Έχοντας όμως πλήρη επίγνωση της κατάστασης που επικρατεί τα τελευταία 6 τουλάχιστον χρόνια που φοιτούμε σε αυτό το σχολείο, εγώ και οι συμμαθητές μου είμαστε πρόθυμοι να συνεισφέρουμε στην αποκατάσταση της φήμης και της αίγλης του σχολείου μας.»

Αγαπητοί γονείς,

Από το Υπουργείο Παιδείας εστάλησαν στα σχολεία τρία σημαντικά ΦΕΚ που αφορούν:

  1. τη μείωση της ύλης στα Πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ τάξης για τους τελειόφοιτους (Πατήστε εδώ),
  2. τη μείωση της ύλης στα Πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ τάξης για τους απόφοιτους (Πατήστε εδώ),
  3. την εφαρμογή από φέτος Τράπεζας Θεμάτων σε μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου (Πατήστε εδώ).

 Παρακαλούμε πολύ να ενημερωθείτε.

9 Φεβρουαρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Η «ίαση» τής ελληνικής

Το «άγαλμα» ετυμολογείται από το ρήμα «αγάλλομαι» (ευχαριστιέμαι), αφού όταν βλέπουμε ένα όμορφο αρχαιοελληνικό άγαλμα η ψυχή μας χαίρεται. Και από τη θέα τού αγάλματος έρχεται η αγαλλ-ίαση, που είναι η ίαση, η γιατρειά τής ψυχής, κάθε φορά που βλέπουμε κάτι όμορφο. Αυτές οι μικρές και άλλες πολύ πιο μεγάλες λεπτομέρειες, όπως η «ελικοβλέφαρη» Αφροδίτη τού Ομήρου, το «ω γλυκύ μου έαρ» τής Μεγάλης Παρασκευής, η «εσπερινή αμφιλύκη» τού Παπαδιαμάντη, η «αιματόχροη βαφή» τού Σολωμού, ο «κυκλοδίωκτος ήλιος» τού Κάλβου, οι «αναδυόμενες γραίες» τού Σεφέρη, οι «άτρωτες ουσίες» τής Δημουλά, οι καταβαυκαλήσεις τού χτες και τα νανουρίσματα τού σήμερα, οι διάσπαρτες ελληνικές λέξεις στις τέχνες και τις επιστήμες σε όλο τον κόσμο (βιολογία, θέατρο, χάος, σύμβολο) ζωντανεύουν καθημερινά ανάμεσά μας για να μας θυμίζουν ότι ζούμε σε μια χώρα «μικρή σε έκταση χώρου και απέραντη σε έκταση χρόνου». Εάν, όπως γράφει ο Ελύτης, «η γλώσσα […] αποτελεί … εργαλείο μαγείας και φορέα ηθικών αξιών», τότε επιβεβαιώνεται με αυτόν τον ποιητικό τρόπο ότι μια πολύπλοκη γλώσσα αποτελεί μαρτυρία ενός προηγμένου πολιτισμού.

Όπως ανακοινώθηκε και στις διαδικτυακές συναντήσεις που έλαβαν χώρα με τους γονείς της Α’ Λυκείου στις αρχές Νοεμβρίου, το Β’ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού εγκαινιάζει μία νέα πρακτική ενημέρωσης των γονέων για σημαντικές εγκυκλίους και ΦΕΚ που αφορούν στη φοίτηση των παιδιών τους. Ακολουθούν υπερσύνδεσμοι για εγκυκλίους και ΦΕΚ βάσει του θέματός τους.

Για τον τρόπο και τις ειδικές διατάξεις εισαγωγής μαθητών-αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και για σχετικές τροποποιήσεις, δείτε 1. ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΘΛΗΤΩΝ 2020.pdf (1) και 2. ΦΕΚ Β 4255_20_ΔΙΟΡΘ ΣΦΑΛ ΣΤΗΝ 125735_Δ2_21_9_20_ΥΑ ΥΛΗ Α ΓΕΛ.pdf (2).

Για τις ομάδες και τους κλάδους μαθημάτων στην Α’ και Β’ Λυκείου, για τα θέματα και τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων και στις τρεις τάξεις, για την αναβαθμολόγηση γραπτών στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, δείτε 3. ΦΕΚ Β 4177_20_ΥΑ 125708_Δ2_21_9_20_ΟΜΑΔΕΣ ΚΛΠ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΕΛ.pdf. (3)

Για την εξεταστέα ύλη των μαθημάτων που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις Α’ και Β’ Λυκείου, δείτε 4. ΦΕΚ Β 4178_20_ΥΑ 125735_Δ2_21_9_20_ΥΑ_ΥΛΗ Α ΓΕΛ ΤΡΑΠΕΖΑ.pdf. (4)

Για την Τράπεζα Θεμάτων της Α’ Λυκείου, δείτε 5. ΦΕΚ Β 5787_20_ΥΑ 173678_ΓΔ4_22_12_20_ΤΘΔΔ.pdf. (5)

Για τη μείωση της ύλης στα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ Λυκείου, δείτε 6. Εγκύκλιος για μείωση της ύλης στη Γ' Λυκείου.pdf (6)

Σχετικά με την Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 διαβάστε την εγκύκλιο εδώ (7) και τις σχετικές πληροφορίες εδώ (8).

Ενημερωθείτε σχετικά με Οδηγό Επιτυχίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις  που μάς προώθησε με εγκύκλιο (9) το Υπουργείο Παιδείας εδώ (10).

Σχετικά με το υποχρεωτικό μέτρο του διαγνωστικού ελέγχουν νόσησης από τον ιό COVID19 που αποφασίστηκε με την επανέναρξη των μαθημάτων μπορείτε να δείτε την εγκύκλιο εδώ (11) και το πλήρες ΦΕΚ εδώ (12).

Οι οδηγίες που αφορούν τη δικαιολόγηση απουσιών μαθητών που συνοικούν με πρόσωπο το οποίο πάσχει από σοβαρό υποκείμενο νόσημα βρίσκονται εδώ (13).

Σχετικά με όλες τις παραμέτρους προαγωγής και απόλυσης των μαθητών από το Λύκειο για το σχολικό έτος 2020-2021, παρακαλούμε ενημερωθείτε εδώ (14)