Αρσάκεια Ιωαννίνων
1236Το Σχολείο μας υπήρξε ανέκαθεν πνευματικό κέντρο, που γαλούχησε γενεές μαθητών, οι οποίοι διακρίθηκαν σε όλους τους τομείς της ζωής. Δίκαια λοιπόν, αισθανόμαστε υπερήφανοι που έχουμε την τιμή να είμαστε συνεχιστές αυτής της παράδοσης. Καλούμαστε τώρα, στα δύσκολα αυτά χρόνια, που η αξία της εκπαίδευσης τίθεται υπό αμφισβήτηση, να διαφυλάξουμε την παράδοση και να συνεχίσουμε τον ιστορικό ρόλο του Σχολείου. Κάθε νέα αρχή είναι μια νέα πρόκληση και μια νέα ευκαιρία για δημιουργία. Όλοι μαζί, ατενίζοντας με αισιοδοξία τη νέα σχολική χρονιά, γνωρίζω καλά ότι θα εργασθούμε με ζήλο και συλλογικότητα για να προσφέρουμε στους μαθητές μας οράματα, να διανοίξουμε ορίζοντες, να τους θωρακίσουμε με αρχές και αξίες. Θερμές ευχές για μια καλή και γόνιμη σχολική χρονιά.

Η Διευθύντρια
του Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών
Αικατερίνη Γεωργίου
1196 draseis14-15
Κλικ για μεγέθυνση Κλικ για να φυλλομετρήσετε το έντυπο






4o Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο
Αγώνας και Αγώνες
Πρόκληση στο πνεύμα, στην κοινωνία, στην επιστήμη, στον πολιτισμό

Το Σάββατο 25 Απριλίου και την Κυριακή 26 Απριλίου 2015 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης το 4ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο με θέμα: «Αγώνας και Αγώνες: Πρόκληση στο πνεύμα, στην κοινωνία, στην επιστήμη, στον πολιτισμό».

Στόχοι τού συνεδρίου ήταν οι μαθητές:
• Να αναγνωρίσουν την ιστορική διαδρομή αγώνων που διεξάγονται μέχρι σήμερα ή έχουν μετεξελιχθεί.
• Να συσχετίσουν την επιστημονική έρευνα με την έννοια τού αγώνα.
• Να διερευνήσουν ατομικές ή συλλογικές μορφές αγώνα, θεσμοθετημένες ή μη, και να προσεγγίσουν την έννοια τού συναγωνισμού και τού ανταγωνισμού.
• Να ανακαλύψουν διαφορετικές πρακτικές ή μέσα αγώνα.
• Να συμμετάσχουν οι ίδιοι σε αγώνες και να καταγράψουν την εμπειρία τους (Ρητορικοί αγώνες, Α.ΛΟ.ΤΕ. κ.ά.)
• Να αξιολογήσουν τη σημασία τής επιτυχίας ή τής αποτυχίας και τον τρόπο που το άτομο και η κοινωνία διαχειρίζονται αυτές τις καταστάσεις.
• Να κατανοήσουν βιωματικά και ομαδοσυνεργατικά τις διαδικασίες που αφορούν στην παρουσίαση μιας εργασίας σε ένα επιστημονικό μαθητικό συνέδριο: να ερευνήσουν τη βιβλιογραφία, να συλλέξουν τα στοιχεία που τους ενδιαφέρουν και να εκπονήσουν μια εργασία. Στη συνέχεια να δημιουργήσουν μια ηλεκτρονική προβολή με τα αποτελέσματα τής έρευνάς τους και να την παρουσιάσουν ενώπιον μαθητικού και επιστημονικού κοινού.
• Να εκφραστούν με ποικίλες μορφές δημιουργίας έχοντας ως αφετηρία τον προβληματισμό τους σχετικά με την έννοια και τις μορφές τού αγώνα.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών την Παρασκευή 6/2/2015 η Ημέρα Συγγραφέων σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Πατάκη. Το πρωί της Παρασκευής αγαπημένοι συγγραφείς παιδικών και εφηβικών βιβλίων οι:  Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου,  Αγγελική Δαρλάση, Βαγγέλης Ηλιόπουλος, Μαρία Παπαγιάννη, Αντώνης Παπαθεοδούλου και Μαρία Στασινοπούλου γνωρίστηκαν με τους μαθητές του σχολείου,  συμμετείχαν στις δράσεις των παιδιών, εντυπωσιάστηκαν από τις εικαστικές δημιουργίες  που βασισμένοι στα βιβλία τους οι μαθητές δημιούργησαν, έπαιξαν και συζήτησαν μαζί τους.


Οι μαθητές της Α’ Δημοτικού γνώρισαν τις ‘Ιστορίες του Βιβλιοπόντικα’ του Βαγγέλη Ηλιόπουλου, ενώ οι μαθητές της Β’ και της Γ’ δημοτικού παρέα με τον Αντώνη Παπαθεοδούλου έφτιαξαν το δικό τους ‘Πλανόδιο Πάρκο’ σε μια ‘Πόλη που έδιωξε τον πόλεμο’. Οι μαθητές της Δ’ δημοτικού με δικά τους ‘Γιατί έφεραν την ελπίδα’ με τη βοήθεια του Βαγγέλη Ηλιόπουλου, καθώς οι μαθητές της Ε’ και της Στ’ δημοτικού παρέα με τη Μαρία Παπαγιάννη προσπάθησαν ‘Ως δια μαγείας’ να αλλάξουν τον κόσμο φωνάζοντας ‘Πιάστε τους’ σε όλους όσους δεν αφήνουν τα παιδιά να ονειρεύονται.

Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου είπαν “ναι” στη διαφορετικότητα μιλώντας με την Αγγελική Δαρλάση για τους ‘Ονειροφύλακες’, ενώ οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου και να κατανοήσουν την αξία της διαφορετικότητας μέσα από την ‘Αμίλητη Αγάπη.’ Τέλος, οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου με τον Βαγγέλη Ηλιόπουλο είπαν Delete στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό’, ενώ οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου έκαναν ένα ταξίδι στο παρελθόν και σύγκριναν το σχολειό του χθες με αυτό του σήμερα με τη βοήθεια της Μαρίας Στασινοπούλου και το ‘Κυρία με θυμάστε;’.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου 2014, στον φιλόξενο χώρο τού «ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ+», εκδήλωση-αφιέρωμα τού Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών στον πεζογράφο τής κοινωνικής συνείδησης και ανθρωπιστή  Αντώνη Σαμαράκη.
Την εκδήλωση, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με τις εκδόσεις Ψυχογιός, τη Unicef και το Επίκεντρο+, τίμησε με την παρουσία της η σύζυγος τού Αντώνη Σαμαράκη κ. Ελένη Σαμαράκη.

Το αφιέρωμα ξεκίνησε με χαιρετισμό τού Γενικού Διευθυντή τής Unicef, ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο έργο ζωής που πραγματοποιεί η Unicef, η οποία συμπληρώνει εφέτος 25 χρόνια, και κάλεσε όλους τους παρευρισκόμενους να ενώσουν τις δυνάμεις τους μαζί τους, ώστε να βοηθήσουν όσα περισσότερα παιδιά μπορούν στην Ελλάδα και τον κόσμο, αυτή τη δύσκολη για όλους  χρονιά, ενισχύοντας τον Τηλεμαραθώνιο τής Unicef στις 8 Δεκεμβρίου. Εξέφρασε τα θερμά του συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία τού Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών να οργανώσει μια εκδήλωση αφιέρωμα στον Αντώνη Σαμαράκη, πρεσβευτή Καλής Θέλησης τής Unicef. Επίσης ευχαρίστησε θερμά τη Διευθύντρια τού Σχολείου κ. Αικατερίνη Γεωργίου για την αμέριστη συμπαράστασή της, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς και όλους όσους με τόσο μεράκι και ευαισθησία ασχολήθηκαν για τη διοργάνωση τής εκδήλωσης.

Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ό,τι σ’ απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
μην τ’ αρνηθείς! Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτίσ’ το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!

Κι αν λίγη δύναμη μεσ’ το κορμί σου μένει,
μην κουρασθείς. Είν’ η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θέμελα βάλε τώρα πιο βαθιά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να τα γκρεμίσει.

Σκάψε βαθιά. Τι κι αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
τα βάρη που κρατάς σαν ‘Ατλαντας στην πλάτη,
Υπομονή! Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!

                                                   Κωστής Παλαμάς

Δυστυχώς, όπως υποστηρίζει και ο πρόεδρος της Φ. Ε. καθηγητής κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης στο βιβλίο του «Παιδεία, Εκπαίδευση, Γλώσσα»  η ιδιότητα του αληθινού δασκάλου τείνει να περάσει σε «είδος εν ανεπαρκεία», παρά την υπερεπάρκεια σε διδάσκοντες. Τείνει να εκλείψει στην ελληνική κοινωνία και εκπαίδευση ο δάσκαλος-λειτουργός, ο δάσκαλος-ταγός, ο δάσκαλος-αγωνιστής, ο Έλληνας δάσκαλος. Αντ’ αυτού, επικρατεί όλο και περισσότερο ο δάσκαλος-δημόσιος υπάλληλος, ο δάσκαλος-επαγγελματίας, ο δάσκαλος-ουραγός, ο δάσκαλος-μεταπράτης γνώσεων, ο απλώς διδάσκων. Το πέρασμα από τον δάσκαλο στον διδάσκοντα είναι το μεγαλύτερο πλήγμα που έχει δεχθεί τα τελευταία χρόνια η ελληνική εκπαίδευση και η παιδεία μας γενικότερα.

Με την αξιοποίηση οπτικοακουστικών μέσων, οργανωμένων εργαστηρίων, διαδραστικών πινάκων,
η μαθησιακή διαδικασία είναι πιο ελκυστική και  επιτυγχάνεται η ενεργός συμμετοχή των μαθητών.

Με την παροχή συμπληρωματικών διευκρινιστικών και επεξηγηματικών σημειώσεων – φυλλαδίων και πρόσθετων ασκήσεων κατακτάται η διδασκόμενη ύλη.

Με ασκήσεις εμπέδωσης, συχνές επαναλήψεις, κριτήρια αξιολόγησης, το παιδί  βιώνει τις αρχές της δικαιοσύνης και της αξιοκρατίας, αλλά και οι γονείς  γνωρίζουν τις πραγματικές δυνατότητες των παιδιών τους.

Η φοίτηση των παιδιών σας στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών
συνιστά ουσιαστική επένδυση για το παρόν και το μέλλον τους.

Τα Σχολεία μας αποτελούν αστείρευτη πηγή γνώσης και εμπειρίας.

Σκοπός μας είναι όχι μόνο η εκπαίδευση,
δηλαδή η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων
με τις πιο σύγχρονες και αποτελεσματικές μεθόδους,
αλλά η «παίδευση» των παιδιών μας,
η σωστή διάπλασή τους,
η διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους,
η ανάπτυξη του ήθους τους
και η ανάδειξη των ταλέντων τους.
 page1
Κλικ στην εικόνα
για να φυλλομετρήσετε το φυλλάδιο



100% ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ DELF
Ακολουθούν τα ονόματα των επιτυχόντων μαθητών τού 
Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών στα διπλώματα DELF τής Γαλλικής Γλώσσας. Όλοι οι  μαθητές που πήραν μέρος στις εξετάσεις πέτυχαν.
Πατήστε εδώ.



proskl-apof1 proskl-apof2
Κλικ στις εικόνες για μεγέθυνση
1a
Κλικ στην εικόνα, για να
φυλλομετρήσετε το έντυπο
Στο πλαίσιο τού προγράμματος με τίτλο «Στα μονοπάτια της Ποίησης και της Πεζογραφίας», που εκπονήσαμε κατά το τρέχον σχολικό έτος με υπεύθυνη τη Διευθύντρια τού Γυμνασίου κ. Αικατερίνη Γεωργίου (φιλόλογο), ασκηθήκαμε με διάφορους τρόπους στη δημιουργική γραφή. Και ενώ αρχικά για μας η ποίηση ήταν κάτι δύσκολο και απλησίαστο, τον τελευταίο καιρό αρχίσαμε δειλά-δειλά να εκφραζόμαστε και με στίχους.

Και κάπως έτσι «Μας βρήκε η ποίηση»!


Συνειδητοποιήσαμε ότι πολλές φορές η ποίηση ως Τέχνη εξαίρει το «ακραίο», υπενθυμίζοντας στον άνθρωπο τις ανθρώπινες αξίες και τα ιδανικά που έχει ξεχάσει στο όνομα «αξιών» που τον αλλοτριώνουν από το πραγματικό νόημα τής ύπαρξής του.
Η ποίηση έγινε για μας ένας τρόπος έκφρασης και έτσι αρχίσαμε να μεταγγίζουμε το βάρος τής καρδιάς μας σε λευκά χαρτιά, επιβεβαιώνοντας τα λόγια τού ποιητή:

«Εκεί που αναρωτιέσαι για πράγματα
που πρώτη φορά αντικρίζεις…
κι έπειτα βλέπεις ότι χωρίς τις λέξεις
τίποτα δεν αποκτά υπόσταση…
Εκεί απάνω σε βρίσκει η ποίηση»
.


Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης
τού Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών
patrikiosΜε ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ποιητική συνάντηση τού Τίτου Πατρίκιου με τους μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών, την Πέμπτη 10 Απριλίου 2014, στο αμφιθέατρο τής Εστίας Επιστημών, στο Πλατάνι.
Ένας βαθύτατα πολιτικός ποιητής, με την αριστοτέλεια έννοια τού όρου, εμπλουτίζει τη σκέψη του με οράματα σε πανανθρώπινη εμβέλεια. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι η αναζήτηση τής αλήθειας, αλλά παράλληλα είναι και ένας βαθιά ερωτικός ποιητής.
Ο λόγος για τον ποιητή Τίτο Πατρίκιο, που τίμησε με την παρουσία του την εκδήλωση τού Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών και ενέπνευσε τους μαθητές με τη μοναδική ήρεμη σοφία του.
Η συνέπεια και η ευθυκρισία είναι τα χαρακτηριστικά του, όπως και η διαφάνεια, που σημαίνει σεβασμό των ουσιαστικών αξιών, αλλά και περιφρόνηση για κάθε τι επίπλαστο, γεγονός που αποτελεί στάση ζωής για τον ποιητή Τίτο Πατρίκιο. Οι στίχοι του είναι οι καθημερινές του σκέψεις που εκφράστηκαν με τον πλέον ευκρινή τρόπο σε όλους όσοι παρευρέθησαν στην εκδήλωση.
Αναφέρθηκε στον ρόλο τού ποιητή παραλληλίζοντάς τον με τον γεφυροποιό. Κάθε λέξη, είπε χαρακτηριστικά, είναι μια πέτρα που θα πρέπει να μπει στη σωστή θέση. Και είναι εξίσου δύσκολο να βρεις και τη σωστή λέξη και τη σωστή θέση, αν θες να είναι επιτυχής η προσπάθεια τής γεφύρωσης.
Δήλωσε πεισματικά αισιόδοξος για την Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι βάλλεται συνεχώς από τους ξένους. Την αισιοδοξία του τη στήριξε σε τρία παραδείγματα: ότι στη Σητεία τής Κρήτης οι παραγωγοί λαδιού έφτιάξαν τόσο θαυμάσιο λάδι και το προώθησαν τόσο ωραία, που στο Παρίσι κάνουν ουρές για να το πάρουν. Στη Νάουσα οι παραγωγοί κρασιού πήγαν στην Κίνα, οι Κινέζοι αναγνώρισαν την ποιότητα τού κρασιού τους και κάνουν ένα πρώτο συμβόλαιο για έντεκα εκατομμύρια μπουκάλια. Και το τρίτο, οι κοπέλες τής Εθνικής ομάδας water polo που πήραν το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αν αυτά τα τρία μικρά περιστατικά τα επεκτείνουμε ο καθένας στον τομέα και στον χώρο του, θα ξεπεράσουμε την κρίση. Αν όχι, θα μας καταπιεί.
Κατέκρινε με τον ιδιαίτερο τρόπο του την πολιτική αδιαφορία, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις των μαθητών και, τέλος, άσκησε κριτική σε όσους επιτρέπουν να διαιωνίζεται μια τέτοια κατάσταση.