"Τι υπάρχει γύρω μου στη συνοικία που ζω; Πώς είναι ο κόσμος που με περιβάλλει; Μπορώ να στρέψω τα μάτια μου και να περιγράψω τα μικρά καθημερινά πράγματα, για τα οποία αδιαφορώ;". Αυτά τα ερωτήματα αποτέλεσαν τη βασική ιδέα τού σχεδίου δράσης στο Γ΄2 τμήμα τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Νέας Ελληνικής γλώσσας με την κ. Ι. Νικητοπούλου.
Στις 3 Φεβρουαρίου 2025, με αφορμή τον εορτασμό τής Ημέρας Κρέπας (La Chandeleur) στη Γαλλία, οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού οργάνωσαν ένα "εργαστήριο κρέπας".
Την Παρασκευή 10 και την Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2025 οι μαθητές τού τμήματος Α΄3 τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με αφορμή το μάθημα τής Νεοελληνικής Γλώσσας και την ενότητα για το περιβάλλον, παρακολούθησαν στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας των Αρσακείων Σχολείων το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το νερό στη ζωή μας και πώς μας επηρεάζει η μόλυνσή του» από την Υπεύθυνη τού Μουσείου, γεωλόγο, κ. Φανή Τριπολιτσιώτη.
H 27η Ιανουαρίου έχει οριστεί ως Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων τού Ολοκαυτώματος. Το Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, αναγνωρίζοντας τη σημασία τής διατήρησης τής ιστορικής μνήμης και τής ευαισθητοποίησης των μαθητών απέναντι στην Ιστορία, στις 27 Ιανουαρίου 2025 πραγματοποίησε ποικίλες δράσεις στο πλαίσιο τού μαθήματος.
Και βέβαια δεν θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε τη νέα χρονιά χωρίς να τηρήσουμε το έθιμο τής κοπής τής πίτας τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού!
Για δεύτερη χρονιά, στη Ζώνη Πολιτισμού και Επιστημών τής Γ΄ τάξης πραγματοποιείται στο Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού το πρόγραμμα τής NASA "Κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν οι αστροναύτες στο βαθύ διάστημα", που αφορά στη διαστημική αποστολή "Artemis". Μέσω αυτού τού προγράμματος συμμετέχουμε φέτος στο Διεθνές Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία «Από τη Μυθολογία στο Διάστημα - Myth2space». Η θεματολογία τού δικτύου αντανακλά το πνεύμα τής σύγχρονης εποχής, μιας εποχής που στηρίζεται στη συνεργασία και τη συμπερίληψη.
Tην Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2025, στο πλαίσιο του μαθήματος τής Νεοελληνικής Γλώσσας, οι μαθητές τού τμήματος Β΄4 τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού παρακολούθησαν ένα βιωματικό εργαστήριο για τον λεκτικό εκφοβισμό στο σχολικό περιβάλλον. Το πρόγραμμα «Λέξεις που πληγώνουν, λέξεις που χαμογελούν» δημιουργήθηκε από τη γλωσσολόγο, δρα Μαρία Καμηλάκη, αναπληρώτρια προϊσταμένη τής Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διοίκησης, Βιβλιοθήκης και Εκδόσεων τής Βουλής των Ελλήνων. Στόχος τού εργαστηρίου ήταν να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι δεν είναι ουδέτερες οι γλωσσικές μας επιλογές, με συνέπεια οι λέξεις που χρησιμοποιούμε να έχουν τη δύναμη να στιγματίσουν και να πληγώσουν...
Ευφάνταστες ιδέες είχαν οι μαθητές τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού στον χριστουγεννιάτικο στολισμό των τάξεών τους. Χειροποίητες κατασκευές και ιδιαίτερα στολίδια ανέδειξαν τη δημιουργική τους ικανότητα και μετέφεραν σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα το εορταστικό κλίμα των ημερών.
Περιμένοντας τις γιορτές οι μαθητές τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού πραγματοποίησαν δράσεις για να μεταφέρουν το πνεύμα των εορτών στο Σχολείο. Στόλισαν τις τάξεις τους με περισσό κέφι και οργάνωσαν παζάρι με πολλά καλούδια για να ενισχύσουν διάφορα κοινωνικά ιδρύματα.
Στο πλαίσιο τού μαθήματος των Νέων Ελληνικών, το Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, έχοντας ως στόχο να καλλιεργηθεί η σχέση των μαθητών μας με το λογοτεχνικό βιβλίο, προωθεί δράσεις Φιλαναγνωσίας. Ειδικότερα, τα τμήματα Γ΄1 και Γ΄3 στη διάρκεια τού α΄ τετραμήνου, υπό την καθοδήγηση τής διδάσκουσας φιλολόγου κ. Ειρήνης Φαραντούρη, προσέγγισαν διαθεματικά τη "Σκακιστική Νουβέλα" τού Στέφαν Τσβάιχ, Εκδόσεις Άγρα.