Μια συνάντηση με έντονο ποιητικό χρώμα
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ποιητική συνάντηση τού Τίτου Πατρίκιου με τους μαθητές τής
Γ΄ τάξης τού
Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών, την Πέμπτη 10 Απριλίου 2014, στο αμφιθέατρο τής Εστίας Επιστημών, στο Πλατάνι.
Ένας βαθύτατα πολιτικός ποιητής, με την αριστοτέλεια έννοια τού όρου, εμπλουτίζει τη σκέψη του με οράματα σε πανανθρώπινη εμβέλεια. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι η αναζήτηση τής αλήθειας, αλλά παράλληλα είναι και ένας βαθιά ερωτικός ποιητής.
Ο λόγος για
τον ποιητή Τίτο Πατρίκιο, που τίμησε με την παρουσία του την εκδήλωση τού Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών και ενέπνευσε τους μαθητές με τη μοναδική ήρεμη σοφία του.
Η συνέπεια και η ευθυκρισία είναι τα χαρακτηριστικά του, όπως και η διαφάνεια, που σημαίνει σεβασμό των ουσιαστικών αξιών, αλλά και περιφρόνηση για κάθε τι επίπλαστο, γεγονός που αποτελεί στάση ζωής για τον ποιητή Τίτο Πατρίκιο. Οι στίχοι του είναι οι καθημερινές του σκέψεις που εκφράστηκαν με τον πλέον ευκρινή τρόπο σε όλους όσοι παρευρέθησαν στην εκδήλωση.
Αναφέρθηκε στον ρόλο τού ποιητή παραλληλίζοντάς τον με τον γεφυροποιό. Κάθε λέξη, είπε χαρακτηριστικά, είναι μια πέτρα που θα πρέπει να μπει στη σωστή θέση. Και είναι εξίσου δύσκολο να βρεις και τη σωστή λέξη και τη σωστή θέση, αν θες να είναι επιτυχής η προσπάθεια τής γεφύρωσης.
Δήλωσε πεισματικά αισιόδοξος για την Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι βάλλεται συνεχώς από τους ξένους. Την αισιοδοξία του τη στήριξε σε τρία παραδείγματα: ότι στη Σητεία τής Κρήτης οι παραγωγοί λαδιού έφτιάξαν τόσο θαυμάσιο λάδι και το προώθησαν τόσο ωραία, που στο Παρίσι κάνουν ουρές για να το πάρουν. Στη Νάουσα οι παραγωγοί κρασιού πήγαν στην Κίνα, οι Κινέζοι αναγνώρισαν την ποιότητα τού κρασιού τους και κάνουν ένα πρώτο συμβόλαιο για έντεκα εκατομμύρια μπουκάλια. Και το τρίτο, οι κοπέλες τής Εθνικής ομάδας water polo που πήραν το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αν αυτά τα τρία μικρά περιστατικά τα επεκτείνουμε ο καθένας στον τομέα και στον χώρο του, θα ξεπεράσουμε την κρίση. Αν όχι, θα μας καταπιεί.
Κατέκρινε με τον ιδιαίτερο τρόπο του την πολιτική αδιαφορία, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις των μαθητών και, τέλος, άσκησε κριτική σε όσους επιτρέπουν να διαιωνίζεται μια τέτοια κατάσταση.
Περισσότερα...