Αρσάκεια Ιωαννίνων
Αγαπημένοι μας Γονείς,

1216 Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά κι εμείς όλοι οι Εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας υποδεχόμαστε τους μαθητές μας.
Το λαμπερό βλέμμα και το παιδικό τους χαμόγελο μάς δίνουν δύναμη, όραμα και έμπνευση να συνεχίσουμε το δημιουργικό μας έργο. Στόχος μας είναι, μέσα από μια σχολική καθημερινότητα ευχάριστη και παραγωγική, να οδηγήσουμε τους μαθητές μας στο δρόμο της μάθησης, της γνώσης και των αξιών, και να δημιουργήσουμε ανθρώπους με ολοκληρωμένη προσωπικότητα και υψηλά ιδανικά.


Στην προσπάθειά μας αυτή επιθυμούμε να σταθείτε κοντά μας, αρωγοί και συνοδοιπόροι, αφού κοινός μας στόχος είναι η αγάπη μας για το παιδί, μιας και τα παιδιά είναι το μέλλον κι εμείς αυτοί που μπορούμε να κάνουμε τα όνειρά τους πράξη.

Κάθε νέο ξεκίνημα κρύβει μέσα του χαρά και αισιοδοξία. Ξεκινώντας λοιπόν τη φετινή σχολική χρονιά με αυτά τα θετικά συναισθήματα, θα θέλαμε να σας ευχηθούμε Υγεία ατομική και οικογενειακή και καλή, χαρούμενη και δημιουργική σχολική χρονιά!


                                                            Η Διευθύντρια
                                                Στυλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά
                                                                       και
                                                     το Διδακτικό Προσωπικό
 

1174a 1174c
Κλικ στην πρόσκληση για μεγέθυνση Κλικ στο πρόγραμμα για μεγέθυνση



Με τον όρο διαθεματικότητα ορίζεται η πολύπλευρη και πολυδιάστατη προσέγγιση της γνώσης, η διερεύνηση ενός θέματος, που άπτεται πολλών γνωστικών αντικειμένων. Η διαθεματικότητα εφαρμόζεται στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος, και έχει ως στόχο οι μαθητές μας να συνειδητοποιήσουν τη συμπληρωματικότητα των γνωστικών αντικειμένων,  συνδυάζοντας τις γνώσεις που αποκτούν στα επιμέρους μαθήματα.

Μέσα από την εφαρμογή των διαθεματικών προγραμμάτων οι εκπαιδευτικοί βοηθούν τους μαθητές να αντιληφθούν τη σύνδεση των διαφόρων επιστημών και να αντιμετωπίσουν τη γνώση ως ενιαία ολότητα κι όχι αποσπασματικά, αναδεικνύοντας μαθητοκεντρικές μορφές διδασκαλίας, όπως είναι τα σχέδια εργασίας (projects), ενισχύοντας  όλες τις δυνατότητές τους (φυσικές, γνωστικές, κοινωνικές, συναισθηματικές) και αξιοποιώντας παράλληλα  τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντά τους.

Ο φετινός άξονας των διαθεματικών μας δραστηριοτήτων έχει ως θέμα: “Μουσική και Συναίσθημα”  και αφορά στη συμβολή της Μουσικής στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών μας. Το πρόγραμμα αναπτύσσεται οριζόντια  από την Α´τάξη ως και την Στ´ τάξη. Κάθε τάξη προσεγγίζει το θέμα  από διαφορετική οπτική γωνία  και πραγματοποιεί δράσεις ανάλογα με το ηλικιακό επίπεδο, τις δυνατότητες και τις γνώσεις των μαθητών.  Κάθε τάξη εκπονεί το δικό της διαθεματικό πρόγραμμα από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ενώ μέχρι τώρα έχουν ήδη παρουσιάσει το πρόγραμμά τους οι Γ’ και Δ’ τάξεις ως εξής:

· Γ´ τάξη: Με οδηγό τον Vivaldi ταξιδεύουμε στις τέσσερις εποχές (5 Μαρτίου 2015 – Στοά του Βιβλίου)
· Δ´ τάξη: Μουσικές διαδρομές στην ελληνική λογοτεχνία – Διαβάζοντας και τραγουδώντας την ελληνική φύση (27 Μαρτίου 2015 – Θέατρο Αρσακείων Σχολείων)

3a 2a 1a
Κλικ στις εικόνες για μεγέθυνση
Με αφορμή τον εορτασμό της μνήμης των Τριών Ιεραρχών (30 Ιανουαρίου) - μεγάλων Πατέρων της Εκκλησίας μας και σπουδαίων παιδαγωγών, οι οποίοι αποτέλεσαν πρότυπα ήθους, παιδείας, καλλιέργειας  και ανθρωπισμού- παραθέτουμε επιλεγμένα αποσπάσματα από το βιβλίο του Προέδρου της Φ.Ε., Καθηγητή κ. Γ. Δ. Μπαμπινιώτη: «Χριστιανική και Ελληνική Πνευματικότητα».

«.......Για τους Τρείς Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας, ουσία της παιδείας είναι η αγωγή και δεν νοείται αγωγή χωρίς «πνευματικά μαθήματα» και «επιμέλεια ψυχής».... Σε μια στιγμή εξάρσεως, ο Χρυσόστομος φθάνει να πει τη γνωστή ρήση: «Η παιδεία μετάληψις αγιότητός εστι»….

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουν οι Τρεις Ιεράρχες στον δάσκαλο και στους γονείς, «…παράγοντες, οι οποίοι όλο και περισσότερο στις μέρες μας συνυπολογίζονται στους βασικούς πόλους της Παιδείας…. .Η βασική αρχή για τον δάσκαλο είναι, κατά τους Μεγάλους Ιεράρχες, το παράδειγμα: «Τον δε παιδεύοντα, ου διά ρημάτων μόνον, αλλά διά πραγμάτων παιδεύειν χρή», λέει ο Ιερός Χρυσόστομος. Η «πολιτεία» του δασκάλου, η ζωή και οι πράξεις του, το παράδειγμά του, όχι η απλή διδασκαλία του είναι αυτή που οδηγεί στην παιδεία…….
 ... Σ’ αυτό που ιδιαίτερα επιμένουν και οι τρείς Μεγάλοι Πατέρες στις κατευθύνσεις που δίνουν προς τους γονείς είναι η ευθύνη των γονέων να αναθρέψουν τα παιδιά τους με χριστιανικές αρχές και αξίες: με «φόβον Θεού», με καλλιέργεια των αρετών της ψυχής και του πνεύματος και με παιδεία τέτοια, που ο νέος να αντιληφθεί ότι σκοπός της ζωής δεν είναι να πασχίζει για την απόκτηση χρημάτων ή διαφόρων καταναλωτικών αγαθών και μάταιης εξουσίας, αλλά για ό,τι συνιστά την ουσία της ζωής και για τις αξίες που πρέπει να εμπνέουν τη ζωή του Χριστιανού (σύνεση, ταπεινοφροσύνη, εγκράτεια, δικαιοσύνη, αυτογνωσία).......»

Η Διευθύντρια του Γ΄ Αρσάκειου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού
Στυλιανή Μέλλιου- Κοτρωνιά
xmas14
Κλικ στην εικόνα για να τη δείτε ολόκληρη
december prosfΚαθώς ο Δεκέμβριος πλησιάζει, μέσα μας αισθανόμαστε να μεγαλώνουν, να γιγαντώνονται δύο μεγάλα Άλφα: η Αγάπη και η Αλληλεγγύη. Αυτές τις δύο σημαντικές αξίες προσπαθούμε να εμφυσήσουμε και στους μαθητές μας και όλοι μαζί να κάνουμε την αγάπη, την προσφορά, την ανιδιοτέλεια, την αλληλεγγύη, πράξεις, που θα χαρίσουν στους συνανθρώπους μας στιγμές χαράς.

Το Σχολείο μας, λοιπόν, οργανώνει Χριστουγεννιάτικη Εορταγορά Αγάπης και παράλληλα, λαχειοφόρο αγορά, και με οδηγούς τους μαθητές μας προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε δώρα καρδιάς, δώρα αγάπης.

Ας γίνουμε όλοι μια αλυσίδα ελπίδας, δύναμης, πίστης, χαράς και πάνω απ’ όλα αγνής, απλόχερης αγάπης. Ας μην ξεχνάμε πως, όταν προσφέρεις μέσα από την καρδιά σου, η αγάπη βρίσκει πάντα τον τρόπο και τον δρόμο να γυρίσει σε σένα πολλαπλάσια…


Η Διευθύντρια
Στυλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά
και το διδακτικό προσωπικό
Βασικός στόχος των παιδαγωγικών επιστημών είναι η πολύπλευρη εκπαίδευση και αγωγή των μαθητών. Έτσι λοιπόν, παράλληλα με την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν και για τη σωστή αγωγή των μαθητών, καθώς και την εξασφάλιση της συναισθηματικής τους ισορροπίας.

Η σωστή συμπεριφορά, ο σεβασμός, η ευγένεια, η συναισθηματική ασφάλεια, οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις, αποτελούν για τους εκπαιδευτικούς σημαίνουσες παραμέτρους, που οδηγούν τους μαθητές στην ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και εν συνεχεία στην ευκολότερη κατάκτηση της γνώσης. Είναι γεγονός πως όταν ο μαθητής αισθάνεται ήρεμος, ασφαλής, αναπτύσσει φιλικές σχέσεις με τους συμμαθητές του διαχειρίζεται με ωριμότητα τα συναισθήματά του, εντάσσεται στο σχολικό περιβάλλον, έχει σαφή ρόλο μέσα στην ομάδα, αποδέχεται τα όρια και ακολουθεί τους κανόνες, τότε μπορεί ευκολότερα να συγκεντρωθεί και να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του.

Για όλους τους παραπάνω λόγους τον μήνα Νοέμβριο ξεκινούν στο Σχολείο μας, Προγράμματα Αγωγής και Συμβουλευτικής για τους μαθητές μας, τα οποία θα συνεχιστούν σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η Συμβουλευτική Ψυχολογική Υπηρεσία των Αρσακείων Σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων εφαρμόζει προγράμματα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες και στη δυναμική του κάθε τμήματος ξεχωριστά. Με την παρουσία των ψυχοπαιδαγωγών στις τάξεις, μέσα από συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και ομαδικές δραστηριότητες, επιδιώκεται η βελτίωση της μαθητικής καθημερινότητας. Η Συμβουλευτική Ψυχολογική Υπηρεσία εργάζεται με κεντρικό άξονα τον μαθητή ως μονάδα, αλλά και ως μέρος του συνόλου της τάξης. Επιπλέον, παρέχει στους εκπαιδευτικούς ενισχυτικό και συμβουλευτικό υλικό, που λειτουργεί υποστηρικτικά στο παιδαγωγικό τους έργο.

Άλλωστε όλοι-και κυρίως οι μαθητές-χρειάζονται μια συμβουλή και μια αγκαλιά, ένα βλέμμα αγάπης και κατανόησης για να συνεχίσουν…

Η Διευθύντρια
Στυλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά 


και το διδακτικό προσωπικό