Αρσάκεια Ιωαννίνων
1231Με την ευκαιρία τής έναρξης τού νέου σχολικού έτους εύχομαι ολόψυχα σε όλα τα μέλη τής εκπαιδευτικής κοινότητας καλή σχολική χρονιά με
υγεία, αγάπη, πρόοδο, δύναμη, δημιουργία, χαρά!
Θερμές ευχές στους μαθητές και τις μαθήτριες για καλή πρόοδο. Με επιμονή και υπομονή να κατακτήσουν γνώσεις και να καλλιεργήσουν δεξιότητες και ήθος.
Εύχομαι θερμά στους γονείς καλή δύναμη και κάθε προσωπική και οικογενειακή ευτυχία.
Ιδιαιτέρως εύχομαι στους εκπαιδευτικούς δύναμη, αισιοδοξία, έμπνευση και αντοχές στο δύσκολο παιδαγωγικό έργο τους.
Όλοι μαζί να συνεργαστούμε δημιουργικά σε όλη τη διάρκεια τής νέας σχολικής χρονιάς, προκειμένου να συνδράμουμε στην αναβάθμιση τής διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας και να συμβάλουμε στην ολόπλευρη ανάπτυξη τής προσωπικότητας των μαθητών και των μαθητριών μας, ώστε να προχωρήσουν δυναμικά στον στίβο τής ζωής.

Καλή σχολική χρονιά!

Η Διευθύντρια
τού Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού
Αμαλία Μαυροειδή
 
1179a 1179b
Κλικ στις εικόνες για μεγέθυνση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 201ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ  ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)



ΗΜΕΡΑ
ΗΜΕΡ/ΝΙΑ



ΜΑΘΗΜΑ



ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


ΤΡΙΤΗ

9-6-2015

-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ

10-6-2015

-ΒΙΟΛΟΓΙΑ

-ΦΥΣΙΚΗ

-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ

-ΙΣΤΟΡΙΑ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΕΜΠΤΗ

11-6-2015

-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-ΒΙΟΛΟΓΙΑ

-ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ



-ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ



ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

(ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

(ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

12-6-2015

-ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ



-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ



ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)

ΣΑΒΒΑΤΟ

13-6-2015

-ΛΑΤΙΝΙΚΑ

-ΧΗΜΕΙΑ

-ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ



-ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)

ΔΕΥΤΕΡΑ

15-6-2015



-ΙΣΤΟΡΙΑ



-ΦΥΣΙΚΗ



ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)

ΤΡΙΤΗ

16-6-2015

-ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ



Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 17:00 μ.μ., κοινή για τους υποψήφιους ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων.

Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  16:30 μ.μ.

Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις προσέρχονται μόνο όσοι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων, αποδεδειγμένα λόγω ασθένειας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, δεν έλαβαν μέρος ή διέκοψαν την εξέτασή τους στις πανελλαδικές  εξετάσεις του Μαΐου-Ιουνίου, αφού θα έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο Λύκειο φοίτησης τους εντός τριών ημερών από την ημέρα εξέτασης που απουσίασαν. Εξεταστικά Κέντρα ορίζονται ΜΟΝΟ σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Όσοι υποψήφιοι συμμετάσχουν σε κάποιο μάθημα των επαναληπτικών πανελλαδικών και γι αυτό το λόγο απουσιάσουν, δικαιολογημένα, από τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, θα μπορούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου, σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα καταρτιστεί από το Λύκειό τους.   

Τέλος, αν υπάρξει υποψήφιος που θα έχει παραπεμφθεί στις επαναληπτικές εξετάσεις των ΓΕΛ σε μάθημα που εξετάζεται τη Δευτέρα 15-6-2015 ή την Τρίτη 16-6-2015, και παράλληλα θα εξεταστεί και στο ειδικό μάθημα των Αγγλικών την Τετάρτη 17-6-2015, τότε αυτός ο υποψήφιος δύναται να εξεταστεί στα Αγγλικά σε εξεταστικό κέντρο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, κατόπιν συνεννόησης με τη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2015
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ) 
ΚΑΙ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ


ΗΜΕΡΑ

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ

ΜΑΘΗΜΑ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ

18-5-2015

-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ

20-5-2015

-ΒΙΟΛΟΓΙΑ

-ΦΥΣΙΚΗ

-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ

-ΙΣΤΟΡΙΑ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

22-5-2015

-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-ΒΙΟΛΟΓΙΑ

-ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ



-ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ



ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

(ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

(ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)

ΔΕΥΤΕΡΑ

25-5-2015

-ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ



-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ



ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ



ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)

ΤΕΤΑΡΤΗ

27-5-2015

-ΛΑΤΙΝΙΚΑ

-ΧΗΜΕΙΑ

-ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ



-ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

29-5-2015

-ΙΣΤΟΡΙΑ



-ΦΥΣΙΚΗ



ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)

ΤΡΙΤΗ

2-6-2015

-ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ



Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

ΗΜΕΡΑ

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ

ΜΑΘΗΜΑ

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ

17-6-2015

ΑΓΓΛΙΚΑ

10.00 π.μ.

ΠΕΜΠΤΗ

18-6-2015

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ

08.30 π.μ.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

19-6-2015

ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

08.30 π.μ

ΣΑΒΒΑΤΟ

20-6-2015

ΓΑΛΛΙΚΑ

08.30 π.μ.

ΙΣΠΑΝΙΚΑ

16.00 μ.μ

ΔΕΥΤΕΡΑ

22-6-2015

ΑΡΜΟΝΙΑ

08.30 π.μ.

ΤΡΙΤΗ

23-6-2015

ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ

08.30 π.μ

ΤΕΤΑΡΤΗ

24-6-2015

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

08.30 π.μ 

ΙΤΑΛΙΚΑ

16.00 μ.μ



Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης : 
  • μέχρι τις  08.00 π.μ. για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 08.30 π.μ.,
  • μέχρι τις  09.30 π.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης  10.00 π.μ. και
  • μέχρι τις  15.30 μ.μ. για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 16.00 μ.μ.

Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα:

- των ξένων γλωσσών και της Αρμονίας είναι τρεις (3) ώρες,
- των  Σχεδίων ( Ελεύθερο και Γραμμικό)  είναι έξι (6) ώρες,
- του ειδικού μαθήματος «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ» είναι περίπου είκοσι (20) λεπτά.

Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ θα εξεταστούν γραπτώς στα Αγγλικά σε εξεταστικά κέντρα σε όλη την Ελλάδα, ενώ στα υπόλοιπα ειδικά μαθήματα σε εξεταστικά κέντρα ΜΟΝΟ σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Όσοι υποψήφιοι συμμετάσχουν σε κάποιο ειδικό μάθημα και γι αυτό το λόγο απουσιάσουν, δικαιολογημένα, από τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, θα μπορούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου, σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα καταρτιστεί από το Λύκειό τους. 

Ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2015-16 ορίζουμε το διάστημα από τη Δευτέρα 15 Ιουνίου μέχρι και την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015.

Πάσχα 20151130

Αναστάσιμες ευχές
από τα σήμαντρα των εξοχικών εκκλησιών
απ’ τα χείλη των παιδιών
απ’ την άγνοια των χελιδονιών
απ’ τις άσπρες αυλές της Κυριακής
απ’ τ’ αγιοκλήματα και τους περιστεριώνες
των ταπεινών σπιτιών...


Χριστός Ανέστη!

Η Διευθύντρια 
και ο Σύλλογος Διδασκόντων
τού Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού

                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
Κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση
1
2
3a
Κλικ στις εικόνες για μεγέθυνση

Μια Ελλάδα «έαρ σαν πάντα»!

Τα χελιδονίσματα είναι κάλαντα που έψαλαν παιδιά στην αρχαία Ελλάδα, στην αρχή της άνοιξης. 

Τα παιδιά τραγουδάνε και στις μέρες μας τα χελιδονίσματα, σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, την 1η ή την 21η Μαρτίου, ημέρα της εαρινής ισημερίας. Πρόκειται για έθιμο, το οποίο κατάγεται από την αρχαιότητα, όπως αποδεικνύεται από το χελιδόνισμα (άσμα της χελιδόνας) το οποίο παραδίδει ο Αθήναιος περί το 200 μ.Χ. αλλά ανάγεται σε πολύ παλαιότερα χρόνια.

Σε πολλά άλλα άσματα των ημερών αυτών απευθύνονται χαιρετισμοί προς το έαρ και απαγγέλλονται επωδές για να διώξουν τον χειμώνα «Ίδε το έαρ το γλυκύ πάλιν επανατέλλει, φέρον υγείαν και χαράν και την ευημερίαν». 

Αλλά η άνοιξη είναι συνδυασμένη και με τους χαιρετισμούς προς την Παναγία, αφού τις Παρασκευές της Σαρακοστής οι ευωδιές συμπλέκονται με τις ψαλμουδιές σε Εκείνη, την οποία ο Κύπριος Άγιος Νεόφυτος ο Έγκλειστος χαιρέτισε με το δικό του τρόπο, που συνδέει την Παναγία με τα χελιδονίσματα: «Χαίρε αγία χελιδών, δι’ ης το σωτήριον έαρ προς ημάς παρεγένετο». Και το «σωτήριον έαρ» δεν είναι άλλος από τον Σωτήρα Χριστό, ο οποίος μέσα στην άνοιξη έρχεται, με την γιορτή του Ευαγγελισμού, και μέσα στην άνοιξη πάσχει, γι’ αυτό και το «Ω γλυκύ μου έαρ» της Παναγίας εξακολουθεί να συγκινεί και τους πιο σκληρόκαρδους, έστω προς καιρόν.

Αλλά η άνοιξη σηματοδοτεί και την ανάσταση του Ελληνικού Έθνους, με την Επανάσταση που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1821 και οδήγησε στην δημιουργία του νέου Ελληνικού Κράτους.

Έκτοτε, τον Ελληνισμό δεν τον άφησαν οι περιπέτειες κι οι συμφορές. Όμως, παρά τις αντιξοότητες, ο λαός της άνοιξης είχε πάντα προ οφθαλμών του το Ελυτικόν:  «Την άνοιξη αν δεν τη βρεις τη φτιάχνεις»

Από τη Διεύθυνση
006aΟι Τρεις Ιεράρχες τιμήθηκαν στο Α’ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού με τα μάτια στραμμένα στη Σιέρα Λεόνε.
Οι Τρεις Ιεράρχες των Γραμμάτων και της Παιδείας είναι αυτοί που ενσάρκωσαν στον μέγιστο βαθμό την αγιότητα, την παιδεία, την κοινωνική προσφορά, την ιεραποστολή.
Γι’ αυτό και το Α’ Αρσάκειο Λύκειο τίμησε τη μνήμη τους και την Γιορτή της Παιδείας, ενισχύοντας την Ορθόδοξη Ιεραποστολή στη Σιέρα Λεόνε, εκεί όπου σήμερα αναπτύσσεται μια Ορθόδοξη Κοινότητα με παιδεία και πολιτισμό.
Οι μαθητές του Α’ Λυκείου ενισχύοντας οικονομικά τους ορθοδόξους της Σιέρα Λεόνε, καταθέτουν τη δική τους αγωνία για «τα πάθια και τους καημούς» του Τρίτου Κόσμου, ο οποίος αγωνίζεται να επιβιώσει μέσα σ’ ένα πλήθος αντιξοοτήτων.

«Η παιδεία μετάληψις αγιότητός εστί» (Ιωάννης Χρυσόστομος)

3ierarxes
Στις 30 Ιανουαρίου τιμούμε την μνήμη των Τριών Ιεραρχών, οι οποίοι είναι προστάτες της Παιδείας και των Γραμμάτων.
Άνθρωποι με ανοιχτούς πνευματικούς ορίζοντες, οι Πατέρες της Εκκλησίας τονίζουν κατ’ επανάληψιν στα κείμενά τους την αξία της αρχαίας ελληνικής παιδείας
Τα βασικά στοιχεία της αληθινής παιδείας για τους πεφωτισμένους Ιεράρχες είναι: η αγάπη, η ελευθερία και ο σεβασμός του ανθρώπινου προσώπου. Ο διάλογος είναι το καλύτερο μέσο για να επιτευχθεί ο σκοπός της αγωγής.
Η παιδεία για να είναι πετυχημένη πρέπει να μιλά στις ψυχές, να τις κάνει να χαίρονται, να ονειρεύονται, να δημιουργούν. Να είναι όπως προτείνουν οι σοφοί πατέρες δρόμος απελευθέρωσης και όχι διαδικασία εξαναγκασμού και ανελευθερίας.
Στους δύσκολους καιρούς της κρίσης που ζούμε, το μήνυμα τους είναι επίσης ριζοσπαστικό και κοινωνικό.
Στηρίζουν με κάθε τρόπο τους φτωχούς, τους κυνηγημένους και τους απροστάτευτους της εποχής τους. Η περιθωριοποίηση των κοινωνικά αδύνατων δεν συνάδει με το ορθόδοξο ήθος. Κάθε άνθρωπος αποτελεί ανεπανάληπτη προσωπικότητα, είναι εικόνα του Θεού.

affiche ebola

filoptwxo
O Mίλτος Σαχτούρης στο ποίημα του “Τα λυπημένα Χριστούγεννα των ποιητών” γράφει: “σκέπτομαι τόσα δυστυχισμένα Χριστούγεννα...”.
Και πραγματικά, αν στρέψεις τα μάτια σου στον κόσμο θα δεις μεγάλη δυστυχία. Η “επί γης ειρήνη” μοιάζει άπιαστο όνειρο. Ο Σαχτούρης συμπεριλαμβάνει ως θύμα του πολέμου και τον Χριστό: “...και πέφτει η οβίδα στη φάτνη του μικρού Χριστού” (Χριστούγεννα 1948). Αν ο Χριστός ταυτίζεται με κάθε άνθρωπο, τότε και για Κείνον τα Χριστούγεννα στον σύγχρονο κόσμο είναι λυπημένα.
«Δεν έχουν τέλος τα πάθια κι οι καημοί του κόσμου», λέει ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης. Όμως το αστέρι της Βηθλεέμ, που προσωρινά χάνουμε, θα ξαναεμφανιστεί και η ελπίδα θα θεριέψει και πάλι. Αρκεί να μείνουμε αταλάντευτοι στην απόφασή μας να βρισκόμαστε σε αληθινή κοινωνία με το συνάνθρωπό μας. Και το αστέρι θα μας οδηγήσει σ’ αυτή την πορεία για συνάντηση του άλλου.
Έτσι εμείς με τους μαθητές μας σκεφτήκαμε να κάνουμε το ελάχιστο για τα Χριστούγεννα κάποιων συνανθρώπων μας. Οι μαθητές μας συγκέντρωσαν χρήματα για την Σιέρα Λεόνε και την εκεί Ορθόδοξη Ιεραποστολή, ώστε να συμβάλουν στην ανακούφιση του πόνου, κυρίως των παιδιών, από την φτώχεια και την μάστιγα του ιού Έμπολα.
Επίσης, συγκέντρωσαν τρόφιμα για να συνεισφέρουν στον καθημερινό αγώνα του Ενοριακού Φιλοπτώχου Ταμείου του Ναού της Αγίας Ζώνης στην Κυψέλη, για σίτιση εκατοντάδων απόρων και εξασφάλιση των απαραίτητων για πολλές οικογένειες.
Το πιο σημαντικό είναι ότι γίνεται συνείδηση σε όλους μας ότι δεν θυμόμαστε τους συνανθρώπους μας μόνο τις γιορτές.
Κι ακόμα να ευχαριστούμε γι΄αυτά που έχουμε και τα οποία για τους περισσότερους ανθρώπους του πλανήτη μας είναι αδιανόητα.
Αυτά τα Χριστούγεννα ας θυμόμαστε τους πάσχοντες συνανθρώπους μας όπου γης.
Τουλάχιστον με την αγαπητική μνήμη μας να μην τους προσπεράσουμε...

Η Διεύθυνση
και ο Σύλλογος Διδασκόντων Καθηγητών του Α’ Λυκείου