Αρσάκεια Ιωαννίνων
Πανελλαδικές εξετάσεις 2020
«Στέργε τα παρόντα, ζήτει τα βελτίονα»

Αγαπημένοι μας μαθητές και μαθήτριες,

Από τις πρώτες «μάχες» που καλείστε να δώσετε στην ζωή σας, είναι οι εξετάσεις αυτές. Είναι σίγουρα ένας σημαντικός εκπαιδευτικός σταθμός. Είναι όμως και η αφετηρία για να θέσετε νέους στόχους και να ξεκινήσετε νέες προσπάθειες. Εξάλλου μία από τις καλύτερες συνταγές επιτυχίας είναι να μετατρέπεις τις δυσκολίες σε ευκαιρίες.


Θα πρέπει να έχετε πάντα κατά νου ότι η δοκιμασία αυτή είναι απλά μια στάση στη μεγάλη διαδρομή της ζωής σας. Τα εμπόδια όμως που θα συναντάτε θα πρέπει να σας εμπνέουν. Το ρυάκι χάνει το τραγούδι του όταν του αφαιρέσεις τους βράχους. Ο αγώνας πλέον είναι διαρκής και οι εξετάσεις καθημερινές και χωρίς τέλος. Όπου δεν γίνεται αγώνας, δεν υπάρχουν και απώλειες. Αλλά ούτε και έπαθλα.

Ευχή όλων των καθηγητών και της Διευθύντριας του Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού είναι αυτές οι πανελλαδικές εξετάσεις, με όλες τις ιδιαιτερότητές τους να γίνουν αφορμή για αληθινή παιδεία που συντελείται παντού και πάντα.

Κανένας δε βρίσκεται τόσο ψηλά που να μην μπορεί να ανέβει ψηλότερα.

Αγαπητοί γονείς,


Μας εμπιστευθήκατε ό,τι πιο πολύτιμο έχετε. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ!
Σ΄ αυτά εμείς δεν διδάξαμε μόνο εκείνο που θέλαμε! Δεν διδάξαμε μόνο εκείνο που ξέραμε! Διδάξαμε και εκείνο ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ!


Καλή επιτυχία!


Η Διευθύντρια      Ο Σύλλογος Διδασκόντων


Για το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων πατήστε εδώ.

Για το πρόγραμμα των Ειδικών Μαθημάτων πατήστε εδώ.
Ο μεγάλος φιλόσοφος του 20ού αιώνα Κορνήλιος Καστοριάδης έχει γράψει:

«Το πιο σημαντικό όμως για να υπάρξει πραγματική εκπαίδευση είναι να πληρούται μια πολύ βασική προϋπόθεση: η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται αντικείμενο πάθους και από τους εκπαιδευτικούς και από τους εκπαιδευομένους και, για να το πω καθαρά, αν δεν υπάρχει έρωτας αληθινός με το αντικείμενο της εκπαίδευσης, δεν μπορεί να υπάρχει ουσιαστική εκπαίδευση και παιδεία».

Και πάλι μαζί, λοιπόν, για μια αληθινή εκπαιδευτική διαδικασία, που συχνά χρησιμοποιεί την τεχνολογία, αλλά δεν αντικαθίσταται από αυτήν.

Η παιδεία δεν μπορεί να συντελείται μόνο εξ αποστάσεως, γιατί είναι υπόθεση διαπροσωπική. Συντελείται απολύτως διαδραστικά: πρόσωπο με πρόσωπο. Και όλοι μετέχουμε σ' αυτήν την κοινωνία προσώπων, με όλες μας τις αισθήσεις, με όλο μας το είναι.

Ο Πλάτωνας έλεγε ήδη ότι ακόμα και τα τείχη της πόλης εκπαιδεύουν τους ανθρώπους και αυτό είναι μια σημαντική αλήθεια. Συνεχώς διαμορφώνεται ο άνθρωπος, από όλα όσα προσλαμβάνει. Διαμορφώνεται από όλα όσα είναι γύρω του και το σχολείο είναι μία εξαιρετικά έντονη προσλαμβάνουσα και βιωματική κατάσταση.

Και πάλι μαζί, λοιπόν, για να μεταλάβουμε ενσώματοι του φωτός της παιδείας, που απορρέει από τον άνθρωπο και απεθύνεται σ' αυτόν.

Η Διευθύντρια                                             Ο Σύλλογος Διδασκόντων

Αμαλία Μαυροειδή
Πρωτομαγιά
Απόψε κοιμηθήκαμε στην ποδιά της Άνοιξης,
ακουμπώντας το κεφάλι στην καρδιά της.
Όνειρο καλοκαιρινού μεσημεριού, Γ. Ρίτσος

Η πρωτομαγιά είναι κομμάτι της ζωής μας. Είναι μία από τις 260 παγκόσμιες ημέρες. Μία πολύ φορτισμένη αλλά και ελπιδοφόρα μέρα. Μία ανοιξιάτικη γιορτή χαράς και λατρείας της βλάστησης με δοξασίες και έθιμα διαχρονικού χαρακτήρα.
Η φυσιογνωμία του Μαΐου στη λαϊκή αντίληψη είναι δίσημη. Συνυπάρχει σε αυτή το καλό και το κακό, η αναγέννηση και ο θάνατος. Συνδυάζει αρχέγονα λατρευτικά στοιχεία. Είναι ο εθιμικός εορτασμός της νίκης της Άνοιξης κατά του Χειμώνα και της κατίσχυσης της ζωής επί του θανάτου.
Η πρωτομαγιά έχει πανάρχαιες ρίζες. Οι αρχαίοι έλληνες, ως φλογεροί φυσιολάτρες, γιόρταζαν το άνοιγμα των λουλουδιών και τον ερχομό της Άνοιξης. Γι’ αυτήν που ο ποιητής έγραψε: «Πιάνω την άνοιξη με προσοχή και την ανοίγω…» (Ελύτης).
Είναι, όμως, και ημέρα μνήμης, στοχασμού, βλέψης και ευθυκρισίας, σύμβολο πάλης των εργατών με στόχους διεκδίκησης και αφύπνισης του δημιουργικού εγώ.

Είναι η αέναη επΑνάσταση.

Η Διευθύντρια
Αμαλία Μαυροειδή 
Ο Σύλλογος Καθηγητών 
Πάσχα… λύτρον λύπης
Ενώ βρισκόμαστε υπό το κράτος μιας πανδημίας, ενώ κατεχόμαστε από τον άδη της λύπης και της απογοήτευσης για τα δεινά του κόσμου, ενώ το αύριο είναι εντελώς αβέβαιο και η ζωή υπόθεση στατιστικής… ειδικά φέτος το Πάσχα προβάλλει ως «λύτρον λύπης».

Η Ανάσταση του Χριστού σημαίνει ακριβώς αυτή την ελπίδα που όμοιά της δεν υπάρχει. Ανίσταμαι, σηκώνομαι, εγείρομαι από την απόγνωση και τη λύπη.

Η Ανάσταση αφορά όλους μας! Γι’ αυτό τραγουδάμε μες στην άνοιξη: «ανοίξτε αγκαλιές ειρηνοφόρες ομπροστά στους Αγίους και φιληθείτε» (Δ. Σολωμός) ή ψάλλουμε το «και αλλήλους περιπτυξώμεθα». Μα και πριν την Ανάσταση, τι εσωτερικό «χαλασμό» αισθανόμαστε, τι γόνιμη συντριβή νοιώθουμε ακούγοντας στην εκκλησία την Κυριακή των Βαΐων: «εκ νυκτός ορθρίζει το πνεύμα μου προς σε ο Θεός…» ή σιγοψέλνοντας τη Μεγάλη Τρίτη το τροπάριο της Κασσιανής, ή παρακολουθώντας τη Μεγάλη Παρασκευή την αποκαθήλωση και τους θρήνους της. Θαλερά τα δάκρυα.

Το Πάσχα φέτος είναι σαφώς πρωτόγνωρο για όλους μας. Ας γίνει το σπίτι μας «οίκος Θεού», «οίκος αναγωγικής πορείας» για να περάσουμε από τη μεγάλη θάλασσα της πνευματικής ευφορίας και της υμνωδίας στην απέραντη κατάνυξη.

Υποβολή Αίτησης–Δήλωσης για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2020.
Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2020 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση (Α-Δ) υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές. 
Διαβάστε εδώ τις λεπτομέρειες που έστειλε το Υπουργείο παιδείας.
…το κοφτερό έσυρες σπαθί σου, που σπιθίζει.
Και φώναξες τρανά: «Καιρός πολέμου.
Με ανθούς του ονείρου η γη ξαναγεμίζει.
Ανάστα τώρα με την άνοιξη, λαέ μου»
Στέλιος Σπεράντσας


Το '21 στην έννοια του, στη σύλληψη, στη διεξαγωγή του, στη πορεία και στις συνέπειές του, στάθηκε ο εκπληκτικός καθολικός ξεσηκωμός ενός ολάκερου κόσμου ιστορικού, που δημιούργησε το πνευματικό φως τής ανθρωπότητας και αποτέλεσε για χιλιάδες χρόνια το υψηλό κέντρο τής ιστορικής ζωής τού ανθρωπίνου γένους.

Κανενός είδους μερικότητα, καμιά τοπική συνθήκη, κανένας χρονικός προσανατολισμός δεν προσδιορίζει το '21. Τα πάντα γύρω ήταν ενάντια. Ο εχθρός παντοδύναμος, η Ευρώπη στα δεσμά τής Ιερής Συμμαχίας. Καμιά ενθάρρυνση, καμιά εξωτερική αφορμή, ένα οποιοδήποτε προσάναμμα. Το '21 είναι απόλυτο. Εμπνευσμένο από την αρχή έως το τέλος, από ιδέα καθολική, ολοκληρωμένο στον νου και στη συνείδηση τού λαού, τέλειο στη σύλληψη νοήματος και σκοπού, χάραξε απαρέγκλιτη την προκαθορισμένη τροχιά του σε θαυμαστό μετέωρο.

Στον δρόμο προς την Ίμβρο  Αδελφοποίηση Α΄ Αρσακείου λυκείου Ψυχικού με το ελληνικό γυμνάσιο – λύκειο Ίμβρου (2019-2020)

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δράσεών του, για το Σχολικό Έτος 2019-2020, αποφάσισε την Αδελφοποίηση του με το Ελληνικό Γυμνάσιο – Λύκειο της Ίμβρου.

Για τον λόγο αυτό η κα Αμαλία Μαυροειδή (Διευθύντρια του Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού) και ο κ. Ιωακείμ Καμπουρόπουλος (Διευθυντής Σχολείου Ίμβρου), υπέγραψαν σχετικό Πρωτόκολλο Συνεργασίας.

Είναι γνωστό πως στο πολύπαθο νησί της Ίμβρου, ύστερα από σιωπή 50 χρόνων, επαναλειτούργησαν Ελληνικά Σχολεία τα τελευταία χρόνια, όλων των βαθμίδων. Η Ελληνική Παιδεία διδάσκεται και πάλι στην Ίμβρο, μετά την απαγόρευσή της το 1964.

Το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού πραγματοποιεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς διάφορες εκδηλώσεις με τον γενικό τίτλο: «Στον δρόμο προς την Ίμβρο», που αποσκοπούν στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών.

«Σοφίας ερασταί» και «φιλοσοφίας έρωτι τρωθέντες»

Οι Τρεις Ιεράρχες είναι προστάτες της παιδείας, της θύραθεν και της κατά Θεόν, επειδή ακριβώς υπήρξαν εραστές της παιδείας.
Τον 4ο αιώνα ο Μέγας Βασίλειος και ο φίλος του Γρηγόριος ο Θεολόγος ταξιδεύουν από την Καππαδοκία στην Αθήνα για να σπουδάσουν στην περίφημη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών όλη την σοφία του καιρού τους. Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος διαπρέπει στην Αντιόχεια ως ρήτορας του έλληνος λόγου. Και οι τρεις αγάπησαν «παράφορα» την ελληνική παιδεία. Τα έργα τους διακρίνονται για τις χιλιάδες παραπομπές στους έλληνες φιλοσόφους και για την χρήση της ελληνικής γλώσσας στη διαχρονία της: ομηρική, αττική διάλεκτος, κοινή ελληνιστική.

Δίκαια, λοιπόν, θεωρούνται οι γεφυροποιοί Ελληνισμού και Χριστιανισμού. Τα δόγματα της Εκκλησίας ενδύονται την ελληνική γλωσσική και φιλοσοφική περιβολή. Η ρητορεία ξαναβρίσκει την αρχαιοελληνική της αίγλη. Η παιδεία γίνεται και πάλι υπόθεση ζωής. «Ρητορικαί, γλώσσαι και τέχναι και μέθοδοι, και πάσα λόγων δύναμις», τα όπλα των Τριών Ιεραρχών.

Ο μεγάλος φιλόσοφος του 20ού αιώνα Κορνήλιος Καστοριάδης είπε πως «αν δεν υπάρχει έρωτας μες στην εκπαίδευση, τότε δεν υπάρχει εκπαίδευση». Γι’ αυτό και στο απολυτίκιο των Τριών Ιεραρχών εμείς που τους τιμούμε, καλούμεθα να γίνουμε «ερασταί» των λόγων τους. Μιας παιδείας αληθινής και ουσιαστικής. Όχι διεκπεραιωτικής ή επιφανειακής. Μιας παιδείας που το ζητούμενο είναι «το απόθετον κάλλος».

Η Διευθύντρια | Ο Σύλλογος Διδασκόντων

«ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΜΒΡΟ»: Ένα κουδούνι σπάζει 50 χρόνια σιωπής…

«Στην αρχή νόμιζα ότι θα μας γράψει η ιστορία, έτσι έλεγα στον εαυτό μου. Εμείς είμαστε τα παιδιά που εξαιτίας μας άνοιξε το σχολείο. Μετά όμως το ξανασκέφτηκα και είπα ότι είναι καλύτερα να γράψουμε εμείς την ιστορία από εδώ και στο εξής ως μαθητές αυτού του μαρτυρικού σχολείου».

Γιώργος, μαθητής του ιστορικού Λυκείου Ίμβρου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΤΟΥ Α΄ ΑΡΣΑΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ
ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ ΙΜΒΡΟΥ


Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δράσεών του, για το Σχολικό Έτος 2019-2020, αποφάσισε την Αδελφοποίηση του με το Ελληνικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ίμβρου.