Στο πλαίσιο τού διαθεματικού προγράμματος «Πόλη - Χωριό», οι μαθητές τού Ν1 τμήματος τού Αρσακείου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων στο μάθημα των Αγγλικών προσέγγισαν με έναν ξεχωριστό αλλά και παιγνιώδη τρόπο την έννοια «Η ζωή στην πόλη» (“Life in the town”), τον Μάιο τού 2014.
Πιο συγκεκριμένα, οι μικροί μαθητές, με τη βοήθεια τής καθηγήτριας Αγγλικών κ. Εμμανουέλας Μουντράκη, συζήτησαν έννοιες και λέξεις που συναντώνται στην «πόλη» (brainstorming ideas) και που ήδη κάποια από τα παιδιά γνώριζαν ακόμα και στα Αγγλικά (car, school, train, plane etc.). Στη συνέχεια, η καθηγήτρια παρουσίασε στην τάξη ένα βιβλιαράκι που η ίδια είχε ετοιμάσει με 10 έγχρωμες εικόνες-λέξεις, τις οποίες τα παιδιά έπρεπε να συνδέσουν με την έννοια τής «πόλης» (e.g. car, bus, hospital, school, car, mall etc.). Οι εικόνες συνοδεύονταν από παιδικές ρίμες στα Αγγλικά σχετικές με τη λέξη που κάθε φορά παρουσιαζόταν. Μόλις οι μικροί μαθητές εξοικειώθηκαν με τις λέξεις τής «πόλης» ακολούθησαν παιγνιώδεις δραστηριότητες εμπέδωσης των λέξεων, όπως παντομίμα (mime) και παιχνίδια τύπου “Guess what I’m drawing” («Μάντεψε τι ζωγραφίζω»).
Στο επόμενο μάθημα μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε τα παιδιά. Με το άκουσμα τής φράσης «Τραγούδια και παιδικά (cartoons]) στην αίθουσα Αγγλικών», οι μικροί μαθητές δεν μπορούσαν να κρύψουν τον ενθουσιασμό τους. Απήλαυσαν οπτικά (on projector) και τραγούδησαν τραγούδια γνωστά και σχετικά με το θέμα, όπως “The wheels on the bus”, καθώς και μικρής διάρκειας επεισόδια στα Αγγλικά, όπως το “The Town Mouse and the Country Mouse”, ειδικά επιλεγμένα για την ηλικία τους. Τα παιδιά έφυγαν κατενθουσιασμένα τραγουδώντας στίχους και μελωδίες σχετικές με τη ζωή στην πόλη
Στο τρίτο και τελευταίο μάθημα, η γνωριμία με την έννοια τής «πόλης» ολοκληρώθηκε με τους μικρούς μαθητές να αποτυπώνουν εικαστικά σε ένα φύλλο χαρτί την εικόνα τής πόλης, έτσι όπως αυτοί την φαντάζονται. Οι περισσότεροι μαθητές συμπεριέλαβαν στη ζωγραφιά τους λέξεις-εικόνες από αυτές που είχαν ήδη διδαχθεί (e.g. mall, school, traffic lights etc). Καθ’ όλη τη διάρκεια τής εικαστικής δημιουργίας τους, η καθηγήτρια των Αγγλικών περνούσε γύρω από κάθε ομάδα, ζητώντας στα Αγγλικά να μάθει τι είναι αυτό που τα παιδιά ζωγράφιζαν. Το μάθημα τελείωσε με τους μικρούς μαθητές να τραγουδούν και να χορεύουν στους ρυθμούς των αγγλικών τραγουδιών τής «πόλης».