Οι μαθητές τής Δ΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης και των Γ΄ και Δ΄1 τάξεων τού Δ΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης αφιέρωσαν στο μάθημα των Γαλλικών τρεις διδακτικές ώρες συνολικά για να γιορτάσουν την Παγκόσμια Ημέρα Παραμυθιού και Αφήγησης (20 Μαρτίου) και την Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και Παιδικού Διηγήματος (2 Απριλίου).
Με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Έφης Γεώργα τα παιδιά έλαβαν μέρος στις ακόλουθες δραστηριότητες:
α) παρακολούθηκαν δύο ολιγόλεπτες ταινιούλες-βίντεο σε απλοποιημένη μορφή τής γαλλικής γλώσσας: η πρώτη μετέφερε την κλασική ιστορία τής Κοκκινοσκουφίτσας μέσα από σκηνές κουκλοθέατρου και η δεύτερη, σε μορφή κινουμένων σχεδίων, προτείνει ιδέες για τη διαφορετική πλοκή τού παραμυθιού και δίνει εναλλακτικές ιστοριούλες τής εξέλιξής του.
β) συζήτησαν και φαντάστηκαν πώς θα ήταν το αγαπημένο τους παραμύθι εάν π.χ. ο λύκος ήταν καλός, εάν η Κοκκινοσκουφίτσα δεν άλλαζε δρόμο, εάν εκείνη τη μέρα έβρεχε κ.λπ.
γ) αποτύπωσαν τις πολύ πρωτότυπες ιδέες τους σε χαρτόνια ζωγραφίζοντας τη δική τους εκδοχή για την πορεία τής ιστορίας και έτσι έφτιαξαν τα δικά τους παραμύθια τα οποία παρουσίασαν μέσα στην τάξη με απλές φρασούλες και με τα οποία στόλισαν το ταμπλό της
δ) ασχολήθηκαν, δημιούργησαν και έπαιξαν με διάφορες ευχάριστες δραστηριότητες παιδαγωγικού τύπου μέσα στην τάξη κατακτώντας, με αυτό τον τρόπο, απλές γλωσσολογικές και επικοινωνιακές δομές και αποκτώντας άνεση στο να εκφράζονται προφορικά.
Με αυτό τον βιωματικό τρόπο προσέγγισης και δημιουργίας των δικών τους παραμυθιών, τα παιδιά έγιναν για λίγο «παραμυθάδες» και έζησαν την μαγευτική αυτή εμπειρία μέσα σε ένα κλίμα χαράς, ανταλλαγής και διάδρασης. Διευκολύνθηκαν στην έκφραση των συναισθημάτων τους και ένιωσαν πιο άνετα στο να εκφράσουν προβληματισμούς και συναισθήματα με αφορμή τα όσα άκουσαν, άλλαξαν την οπτική τους για τις προσωπικές δυσκολίες δίνοντας περισσότερη έμφαση στα βοηθητικά μέσα και στην αλλαγή οπτικής των καταστάσεων, καθώς τους προσφέρθηκαν περισσότερες από μία λύσεις, πλημμύρισαν από αισιόδοξα και ενθαρρυντικά μηνύματα, ενισχύθηκε η αντίληψή τους, καλούμενοι να κατανοήσουν τη ροή και το περιεχόμενο των εναλλακτικών πλοκών τού παραμυθιού, ενώ ταυτόχρονα ενισχύθηκε και καλλιεργήθηκε η μνήμη τους, η συγκέντρωση και η προσοχή τους, η γλωσσική τους έκφραση και η φαντασία τους.