Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας των Αρσακείων-Τοσιτσείων Δημοτικών Εκάλης κ. Ευφροσύνη Γεώργα παρουσίασε σχέδιο εργασίας σχετικά με την αντιμετώπιση και την εξάλειψη των φαινομένων τού σχολικού εκφοβισμού και τής βίας στον χώρο τού σχολείου στο καινοτόμο επιμορφωτικό πρόγραμμα «Ψυχολογικές παρεμβάσεις στον χώρο τού σχολείου» τής Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση τής Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.). Κατά την παρουσίαση τού σχεδίου εργασίας, το οποίο η καθηγήτρια εκπόνησε κατά το διάστημα από 21 Δεκεμβρίου 2020 έως 17 Ιανουαρίου 2021, ανέλυσε τον οδηγό σχεδιασμού τού προγράμματος, τη θεματολογία του και την εφαρμογή του.

 Αναλυτικότερα ανέλυσε και ανέπτυξε τρεις δραστηριότητες με τη μορφή βιωματικών εργαστηρίων όπου οι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν ισάριθμες δράσεις με δομή, θεματολογία, στόχους, μεθόδους υλοποίησης, υλικά μέσα εφαρμογής, δραστηριότητες και αξιολόγηση.

Οι γενικοί στόχοι αυτών των βιωματικών εργαστηρίων είναι:
1. η κατανόηση, η ευαισθητοποίηση και η πρόληψη τού φαινομένου τού εκφοβισμού και τής βίας στο σχολείο και
2. η ανάπτυξη ψυχοπαιδαγωγικών παρεμβάσεων διαχείρισης και αντιμετώπισης περιστατικών εκφοβισμού και βίας στο σχολείο.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα ήταν διάρκειας 50 ωρών χωρισμένο σε εβδομαδιαίες ενότητες και περιλάμβανε αξιολόγηση μέσω δραστηριοτήτων κλειστού τύπου μετά τη μελέτη επιμορφωτικού υλικού, κατανόηση τού εννοιολογικού οπλοστασίου τής πρόληψης και τής προαγωγής υγείας στον χώρο τού σχολείου και τής οικογένειας, συγγραφή τελικής εργασίας και ανάρτησή της στο σχετικό forum, τεκμηριωμένο και εμπεριστατωμένο σχολιασμό τελικών εργασιών συν-εκπαιδευομένων με βάση τους άξονες: περιεχόμενο, δομή, πρωτοτυπία και σαφήνεια, καθώς και ενεργό παρουσία, εμπλοκή και συνεργασία στη μαθησιακή κοινότητα για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και αναστοχασμού.

Το επιμορφωτικό υλικό κατανεμήθηκε στις εξής θεματικές ενότητες:

1η ενότητα : Συμβουλευτικές παρεμβάσεις στο σχολικό περιβάλλον
1.1. Ο ρόλος τής συναισθηματικής νοημοσύνης στη σχολική κοινότητα
1.2. Σχολική επικοινωνιακή συμβουλευτική: ο ρόλος τής επικοινωνίας και οι τεχνικές βελτίωσής της στο σχολικό πλαίσιο
1.3. Ο ρόλος τού σχολικού ψυχολόγου

2η Ενότητα: Προβλήματα συμπεριφοράς
2.1. Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολείο
2.2. Σχολική βία: Μορφές, συνέπειες και μέτρα πρόληψης
2.3. Διαμορφώνοντας θετικά περιβάλλοντα μάθησης

3η ενότητα: Η υποστήριξη τής οικογένειας το σχολικό περιβάλλον
3.1. Σύνδεση σχολείου – οικογένειας
3.2. Επικοινωνία μαθητών – γονιών – εκπαιδευτικών
3.3. Ο ρόλος τής σύγχρονης οικογένειας στη σημερινή σχολική πραγματικότητα.